Meja - 2 månader


Nu är du två månader min lilla prinsessa. När våra blickar möts, och ditt ansikte spricker upp i det mest fantastiska leendet med den stora smilgropen i vänster kind, är jag förlorad. När du sover, alltid på sidan, med öppen mun och putande läppar fäller jag tårar av tacksamhet och lycka att just du kom till oss. Men också tårar av rädsla att jag inte ska kunna skydda dig. När du av ilska av att behöva ligga ner protesterar högljudt, sätter jag dig upp och följer dina nyfikna ögons studie av omgivningarna. När din bror springer till din undsättning, glädjs jag över att du har en bror som "skulle byta bort hela huset bara jag får behålla Meja". Jag älskar dig.

Dina mått i jämförelse med Melkers mått (inom parentes) är:

Födelse: 3335 g och 50 cm (3310 g och 52 cm)
7 dagar: 3472 g
9 dagar: 3618 g (3700 g)
19 dagar: 4130 g och 55 cm (4020 g)
5 veckor: 4828 g och 57 cm (4750 g)
2 månader: 6070 g och 60,5 cm (5964 g och 61 cm)

 


Kommentarer
Postat av: Helene

Hej.

Vilka jättefina ord.

Jag fäller nästan en tår bara att läsa dom.

Visst är det otroligt att man kan älska någon så mycket så det värker i hjärtat.

Härligt.

Kika gärna in hos mig med.

Fin blogg du har!

Ha det bra

Helene

2010-02-01 @ 11:33:34
URL: http://drommarnashem.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0