Se vardagen: 14 - 21 februari


Melker överraskar Meja med en fin AllaHjärtansDag-teckning. Luv Ya = Love You = Jag älskar dig. Han är så gullig mot sin syster.

OS-feber råder även när vi spelar Wii. Här kör vi bob i Mario & Sonic at the Winter Olympic Games. Superkul!

Fetisdag och såklart blir det semlor till kvällsfikat.

Vi har försökt åka och hälsa på Diana och Vide flera onsdagar i rad. Nu, tredje gången gillt, lyckades vi utan att hindras av sjukdomar och snöstormar. Jag bjuds på kycklingsallad med granatäpple. Jättegott. Och jättetack för en mysig förmiddag, Diana. Meja är för dagen uppklädd i ny body som hon fått av sin moster (Fia alltså!) och som kommer från bästa Busfröt.

Torsdag, tar upp boken som jag har hållit på med ett tag nu. Jag tycker den är lika mysig som de tidigare i serien om Damernas detektivbyrå men det är alltid något som kommer emellan och när jag väl pallrar mig i säng kraschar jag innan jag hunnit läsa ett uppslag.

Januari och februari är tulpantider. Varje fredag köper jag hem tre buketter. Två till köket och ett till allrummet. Denna vecka blir de dessa ceriseröda. Vackert.

Lördag. Tobbes syster Marina (ovan) och hennes dotter Frida fyller år i dagarna och vi trotsar ovädret och tar bilen till Sköldinge för att fira. På kvällen väntar vi middagsgäster, tror vi, men när gästerna är 45 minuter sena börjar jag ana oråd. Jo, mycket riktigt, de kommer först om en vecka (my mistake). Nåväl, vi gör ett försök att ringa in några vänner med kort varsel utan att lyckas så det blir en lugn familjekväll och osedvanligt mycket rester över till söndagen. Lördagens TV-underhållning var för en gång skull i toppklass. Först Darin och sedan guld och brons till skidkillarna. Yiiiipiiiiiiii.

Söndag. Snö, snö och mera snö. Jocke och Fia valde verkligen sin semestervecka med omsorg. Som det har snöat sedan de åkte. Tillsammans med deras granne Svenne hjälps vi åt med den halvlånga uppfarten samt att skotta ned snön från garagen, förråden och altantacken.

Kommentarer
Postat av: kajsa Kromnér

Du må tro att jag ropade högt till Jocke, attans, nu har jag tagit fel på datum, men vi skyller allt på amning! Det gjorde jag :-)

Ska bli så roligt att ses!

ps. VI hade annars en mycket mysig kväll i Åkersberga medan snön ven om huset, det kändes skönt att hejja fram Sverige. Jocke hade puls på 180 tror jag :-)

kram!!!!

2010-02-23 @ 11:55:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0