Interiörbilder

Vi är tillbaka på Koh Lanta igen efter några härliga dagar på Koh Lipe. Men det blir några inlägg till från den underbara ön. Nu först får ni några interörbilder från vår Bungalow på Sita.
Först en exteriör bild.
Ganska smakfullt inredd faktiskt med mörka trämöbler, vita textiler, sandfärgat klinkers och så mörkgrönt och mörkrött som accentfärger.
Soffa och Melkers extrasäng, uteplats och så utsikten mot poolen.
Denna dag var handdukarna vikta till en liten elefantfamilj. Melker och jag tränade som galningar innan vi fick till en som kunde liknas vid en elefant. Benen var inga problem men huvud/öron/snabel var betydligt trixigare. Men nu tror jag vi har kommit på knepet.
Badrummet i jordnära färger. Senapsgul puts på väggarna, terrakottafärgat klinker och svart mosaik. Helt okej även detta. Men det häftigaste var att det nedsänkta badkaret var under öppen himmel. Priset man fick betala var förstås att vi hade påhälsning av gräshoppor, kackerlackor, grodor och myggor. Men det tog vi gärna. En rolig episod utspelade sig en kväll när barnen redan sov. Jag satt på uteplatsen och zippade på en Breezer när det plötsligt landade en tio cm lång groda en meter i från mig. Det roliga var själva ljudet den landade med. Det lät liksom plaff. Jag sa till grodan; Var i all världen kom du ifrån? Hoppade du från taket och ner? Då hörs det inne från badrummet; Det var jag som kastade ut den! varpå jag sa till grodan: Jag tänkte väl det. Inte skulle du väl göra ett sådant hopp och en sådan landning frivilligt.
Utsikt från badkaret - gröna växter, en vacker tavla och en klarblå himmel.
Melker var väldigt imponerad av att kunna bada i badkar utomhus fast ändå befinna sig inomhus.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0