En vanlig dag i Thailand

På vägen ner till stranden efter att ha lämnat Melker i skolan möter jag den här lilla krabaten som stannar till precis bredvid och sitter blickstilla och kollar in mig och Meja. Söt liten rackare! Ser ut som en mini-dinosaurie tycker jag.
Efter en fredagsfika inne i Saladan efter skolans slut fick vi se den här knosen. Tobbe såg den först när Melker och jag var inne och köpte lördagsgodis på Lanta Diver. Då gick den på gatan. När vi sedan kom ikapp den igen några minuter senare stod den uppflugen på lastbilen. Hur sjutton gick det till? Den är ju ganska hög lastbilen!!!!
Lite längre fram träffar vi på mamma och bebis - mitt på stora vägen och i värsta rusningstrafiken.
Hundra meter längre fram avslöjar vi en apa som sitter i soptunnan och frossar i några rester. När vi närmar oss tar han till flykten upp i ett träd några meter i från oss. När vi stannar till och tittar i skogskanten så har han ett tjugotal kompisar också med sig.
En helt vanlig dag i Thailand alltså!

Kommentarer
Postat av: Vicky

Härliga bilder! Snacka om skillnad från hur vi har det här hemma :)



Vi var också in till lanta divers och köpte godis när vi vär där. Blev helt överlycklig när jag såg godisstället. Godisråtta som man är ;)



Ha det bra!

2010-12-18 @ 08:25:40
URL: http://tvillingmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0