Se vardagen 29 mars - 4 april

Måndag. Melker och jag läser lite på bloggen varpå Lilleman upptäcker att han inte finns med på tillnärmelsevis lika många bilder som Meja. Förklaringen är enkel. Varje gång jag riktar en kamera mot honom så dyker han undan, men nu får jag i varje fall en chans att ta ett kort (om än med oskärpa) på honom. Fint så.
Tisdag. Meja och jag packar övernattningsgrejer och drar till Södertuna slott utanför Gnesta för en kick-off med jobbet. Det var jättekul att träffa de närmsta kollegorna och prata lite jobb igen. Södertuna slott får knappt godkänt betyg. Servicen var måttlig (bl a lyckade de glömma att vi hade specialkost vid varje måltid) och maten var av varierande kvalitet. Förrätten (ovan) med pumpasoppa och rökt lax var underbar liksom efterrätten med creme brülee med smultron och hallonsorbet. Men i varmrätten med kalvfilé och permesanrisotton hade de tappat saltkaret. I övrigt var det en mycket vacker miljö såväl interiört som exteriört.
Onsdag. Fortsatt arbete. Lisa i förgrunden och Sara i bakgrunden. Lisa har precis plockat fram ett påskägg till vår stora förtjusning. Vid lunch bryter vi upp för att återuppta arbetet inom kort.
Skärtorsdag. Igår köpte jag tre knippen med påskliljor för 20 kr. När de kom i vasen såg de för eländiga ut och nu lyser ett helt fång med solar i samma vas. Magiskt.
Långfredag. Vi åker till Katrineholm för att påskmiddag. Det är svärföräldrarna som bjudit in oss, Tobbes systers familj och mina föräldrar. Supergott. Bilden visar ett påskpyssel med pasta, flirtkulor, riskort och fjädrar. Jättegulligt tycker jag. Det åker ner i pysselinspirationsmappen.
Lördag. Morgon. Två nakenfisar slappar framför TVn. Båda tycks vara lika intresserade.
Söndag. Spenderar dagen i bilen. Väl framme i Idre får vi njuta av en fin solnedgång.

Kommentarer
Postat av: Familjen W

Dessa vardagar, visst är de underbara!? Härligt att dokumenterandet håller i sig!

2010-04-07 @ 11:57:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0