Se vardagen: 22 - 29 mars

Måndag. Måndagar brukar vara lugna dagar. Meja och jag brukar slappa efter helgen. Idag tar vi en långpromenad.
Tisdag. Harmoni. Det har jag i mitt liv just nu. När jag var på BVC med Meja sist fick jag fylla i en enkät om hur jag känner mig. Jag fyllde i att jag känner mig toppen. Full pott på alla frågor och BVC-sköterskan ifrågasatte genast huruvida jag verkligen fyllt i enkäten sanningsenligt. Och det hade jag gjort. Jag mår verkligen toppen just nu. Härligt.
Onsdag. Får jag presentera Bluppis. Denna fina fisk har Meja fått av finaste Oskar (12 år) som han har gjort i slöjden. Jag älskar den lilla pussmunnen som han har gett Bluppis.
Torsdag. Våffeldagen. Min planerade våffeltårta blir lite av ett fiasko. Melker har ätit våfflor i skolan och Torbjörn har ätit våfflor på jobbet. Således var det bara jag som var riktigt sugen, men gott var det.
Fredag. Tobbe slutar tidigt och hela familjen åker till Södertälje för att leta takräck till bilen och för att klippa Melker. Så här blev resultatet. Röd mohikanfrisyr och nöjd lilleman i mc-jacka.
Lördag. Meja och jag tar en promenad ner på stan för att lämna tillbaka några biblioteksböcker som är sena. På vägen upptäcker vi att syrenerna har fått stora och runda knoppar.
Söndag. Tidig start. Melker har fotbollssammandrag i Östertälje. Efter avslutad turnering och medalj- och diplomutdelning åker vi till Hägersten för att hälsa på Tobbes moster Babban och hennes Arne. De har inte träffat Meja än och blir jätteglada för ett besök.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0