My favourite picture of you

Dagens layout. Jag gillar den här ganska nytagna bilden på Tobbe trots att den i teknisk mening är misslyckad då fokus ligger på näsan snarare än ögonen men jag älskar den busiga blicken. Att det dessutom är Melker som har tagit bilden gör inte saken sämre.

Nilla undrar var man använder för program och hur man egentligen gör för att digiscrapa. I kursen använder vi någon version av Photoshop. Själv kör jag med den enklare varianten Elements och det räcker gott för mina nuvarande behov för både fotoredigering och digital scrapbooking. I övrigt laddar man hem  detaljer (papper, tejp, tråd, knappar osv) sparade i olika typer av bildformat t ex png eller jpeg genom att antingen köpa dem eller att använda gratisgrejer s k freebies. Sedan öppnar alla de bilder som man vill använda till sin Layout i Photoshops Editor och placerar dem som lager ovanpå varandra, förminskar, förstorar, ändrar färg osv. I princip är det samma teknik som jag använder när jag gör mina kollage med olika inredningsprodukter eller olika foton.  

Kommentarer
Postat av: anna

kan ju tipsa om en blogg där man kan hitta massor av fina freebies och få lite tips på LO

http://ikeagoddess.blogspot.com/



nu blev jag plötsligt väldigt sugen på och ps:a lite själv =)

2009-10-15 @ 21:54:55
URL: http://moavp.wordrpess.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0