Barnvagn och spjälsäng - Check

I helgen lyckades vi genomföra två av förberedelserna inför Bubblans ankomst. I lördags kom min bror hem med spjälsängen. Tanken är att sängen under helgen ska få en omgång vitfärg eftersom Melker (Noah är helt oskyldig i detta fall) på den tiden det begav sig använde sina två sylvassa framtänder för att skrapa bort vitfärgen på ovankanten av sängen.

I söndags eftermiddag for vi upp till Kungsholmen för att köpa den gråsvarta Bugaboo Cameleon som vi till slut enades om och som vi också hittade med önskade tillbehör på Blocket. Melker har provkört vagnen etthundafemtielva rundor på nedervåningen och har gett den betyget väl godkänd.

I köpet ingick en skötväska från Skip*Hop men jag får den inte att hänga kvar på handtaget (som är ett teleskophandtag och därför inte kan vinklas). Jag har min gamla skötväska efter Melker kvar så jag måste ta ner den från vinden och se om den fungerar bättre. Eventuellt säljer jag de båda skötväskorna till fördel för en ny...

Förutom lite nya lakan till spjälsängen så saknas nu bara en babysitter, men något kanske far- och morföräldrar vill bidra med *blink, blink*.

Kommentarer
Postat av: Sara

Babysitter lånar vi gärna ut så kan mor/farföräldrar sponsra med något annat. Vår är svart så den matchar övriga bebis-tillbehör.



Sara

2009-10-21 @ 14:53:10
Postat av: Angelica

Hej!



Fin vagn!



Om du ska göra dig av med Skip Hop väskan så skrik till på min mejl. Vet dock inte vilken färg den är i, om den är svart är den mkt intressant annars är den intressant.



Hör gärna av dig!



"IndienAngelica"

2009-10-22 @ 20:53:21
URL: http://bebisimagen.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0