De bästa vänner

Det är inte precis tätt mellan givarna just nu men då och då lyckas jag uppbåda ett inlägg. Här kommer en kort rapport om den andra födelsedagsfesten för Tobbe. Den 6:e juni var det dags för en fest med de 20 närmsta vännerna. Vi hade hoppats kunna sitta ute men då jag med egna ögon såg hur vårt inlånade partytält med måtten 9x3 meter bokstavligen rullade uppför (!) slänten på vår baksida så var det bara att inse faktum och tänka om. Istället flyttade vi undan möblerna i allrummet och dukade därinne.

Jag dukade med enkel vit pappersduk och gjorde löpare av grönt presentpapper från Lagerhaus. På varje tallrik och servett placerade jag några kvistar fresia. Och på borden använde jag ljuskoppar från IKEA och ormbunkar från skogen på baksidan.

Här är några av kvällens fina vänner/gäster: Kenneth och Sara.

Nykära Henric och Emilie - fina som få!

Och så Jörgen och Tobias som ser ut att prata allvar!

Sedan blev det tyvärr inte så många fler foton för min egen del. Jörgen fotade flitigt så jag får tigga till mig lite bilder av honom. Festen blev i varje fall mycket lyckad. Vad annat kan den bli med så goda, snygga och kloka vänner? Några - närmare bestämt två - avslutade kvällen lite tidigare än planerat. Det var nog alla lakritsshot som sänkte dem. Inga namn. Vi andra dansade och drack champagne och GinTonic på terassen till klockan tre på natten då vi grillade korv och käkade smågodis. Halv fem kröp jag ner i sängen - sist av alla. Tack underbara vänner för att ni finns och förgyller vår tillvaro!

Kommentarer
Postat av: Evelyn på DesignPoint

Otroligt snyggt hade du dukat! Smart med presentpapper som löpare. Hade jag aldrig kommit på!

Visst är det kul när man har vänner man kan ha så roligt med. Lite såna fester ibland och livet leker :)

Kram, kram!

2009-07-02 @ 05:45:13
URL: http://designpoint.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0