Vårt jullov: Del 1

Tittut. Nu är jag tillbaka efter ett helt oplanerat jullov från bloggen. Min plan innan julen var egentligen att passa påa tt blogga lite extra men jag var nog i behov av ett jullov utan datorn. Det underbara vädret har dessutom bidragt till lusten att vara ute så mycket som det bara går vilket ytterligare förklarar den totala brist på aktivitet här de senaste dagarna. Men nu väntar vardagen igen. Men först en återblick över några av de roligaste och viktigaste händelserna under vårt jullov.

Den 17e december var jag bjuden på julfest till min gamla arbetsplats i Karlstad. Det var verkligen jättekul att återse alla mysiga kollegor. Det enda som var tråkigt med kvällen var att jag bara hann prata med ett fåtal av dem. Jag blev också (av)tackad och fick en jättevacker löpare Linjal från Klässbol i en underbar vårgrön färg som snart ska få ta plats på köksbordet tillsammans med några krispiga ljusrosa tulpaner. Några kollegor lånade kameran under kvällen och som tack för hjälpen med fotograferingen får de ståta på bild här på bloggen :-)


Bild: Söta f d kollegor Erik och Annika


Den 20e december var vi hembjudna till Fredrik och Anna-Carin på middag, bl a för att fira deras nyblivna 6-åring Gustav. Vi bjöds på goda pajer, sallad och vin. Mumsigt och trevligt.


Bild: Anna-Carin sätter på soft musik och bjuder till bords i julmysigt kök.


Den 21a decmber bjöd på underbart väder för första gången på månader så vi tar en långpromenad i Trosa tillsammans med Jocke, Julia, Wilmer och Edwin (Fia jobbade). Härligt uppfriskande och vackert.


Bild: Melker och bästisen Wilmer gungar gungbräda med storasyster Julia och lillebror Edwin


Måndagen den 22a var Melker och jag och hälsade på min mormor Ingeborg som bott i Eskilstuna fram tills nu men som idagarna flyttat till Baggetorp som ligger 7 km nordväst om Katrineholm. Efter en promenad till affären, där Melker fick en stor påse kexchoklad gick vi hem igen och medan mormor lagade en fantastisk laxlunch busade Melker och jag med ursötta kissen Smulan mitt bland alla flyttkartonger. Efter lunchen tyckte Melker att mormor skulle lära sig spela Super Mario på Nintendo DS och kröp därför upp i hennes knä för att visa.


Bild: Melker och min mormor

Dan före dopparedagen var Melker och jag bara hemma och bakade lite julgodis, fixade ett julträd och griljerade skinkan. Senare på dagen var det också dags att klippa lilleman.


Bild: Melker lagar julgodis

Kommentarer
Postat av: Annika

Ja, vad säger man? En snyggare bild för man leta efter! Jag tycker i synnerhet sådana bilder där fotoobjektet själv har hållit i kameran under själva plåtandet, är särskilt lämpliga att publicera ;).



Ha det så bra Bodil, vi hörs!

Kram Annika

2009-01-07 @ 20:23:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0