Kort helgrapport

Ännu en helg har passerat och en ny arbetsvecka har tagit vid. I fredags skulle jag egentligen stannat kvar på jobbet. Vi invigde våra nya lokaler (i samman byggnad) med chips, öl, kurs i Linderhopp och lajvband, men jag led fortfarande av den envisa förkylningen med hosta och nästäppa och orkade inte stanna kvar för festligheterna. Så istället åkte jag hem och myste med familjen framför Let's Dance.

I lördags åkte vi först till Torbjörns syster där det var kalas för hennes man Lars som fyllde ***pip***. Melker var överlycklig att få träffa storkusinerna David och Frida som båda var hemma dagen till ära. Är man 18 och 16 år gamla så finns det ju som bekant en hel del annat som lockar. Till lunch fick vi smarrig smörgåstårta...

På kvällen var vi bjudna til Marita och Kenneth i Nyköping. Där fick vi också stråla samman med Thailandsresenärerna. Även här fick vi jättegod mat  - plankstek. En riktig klassiker. Sååå gotttt. De barnen var mer vilda än tama, förutom lilla Arwid som är sötare än sötast. Och social till tusen. Han var vaken i stort sett hela kvällen, slumrade bara till en stund men sedan ville han vara med igen.

Igår var vi bara hemma. Melker hade kompisar hemma hela dagen och Tobbe och jag hade för första gången på ett par veckor lite energi över för att fixa lite småsaker här hemma. Tobbe förbarmade sig bl a över den sista julbelysningen såväl ute och inne, och jag tog tag i mitt syprojekt igen (överkast och kuddar till Melkers säng). Bilder kommer förstås när jag är klar.

Kommentarer
Postat av: Jörgen

Kul och följa er framfart så här lite på distans. Lasse och framföallt David träffar jag relativt regelbundet då David tagit sitt förnuft till fånga och börjat spela fotboll i Flen. Hoppas förkylningen ger sig. Hare bra, hälsa Tobbe och Melker.

2009-01-27 @ 08:39:40
Postat av: Pia

Trots förkylning verkar ni ha haft en trevlig helg. Maten ser väldigt mumsig ut...

2009-01-27 @ 09:07:38
URL: http://vitahuset.blogg.se/
Postat av: HUSnrNIO

Men hur gott såg inte allt det där ut då :P

2009-01-27 @ 18:46:58
URL: http://hilajns.blogg.se/
Postat av: Malin Inspiration & design

Bodil; Tack! Taket snedsågades före borrning. :)

Lycka till om du ska göra dig en husljusstake du med. :)

2009-01-27 @ 19:04:56
Postat av: Anonym

Kom på....hålet är inte borrat igenom hela huset. :)

2009-01-27 @ 19:10:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0