Utmaning: Listan med julförberedelser

Nu är det dags att börja planera inför årets höjdpunkt när det gäller högtider - JULEN. Jag älskar julen. Jag älskar dofterna, pysslet, stämningen, ljusen, blommorna, naturmaterialen, traditionerna och inte minst förväntningen i Melkers ögon innan tomten kommer. Förberedelserna inför högtiden är lika viktiga och mysiga som själva julhelgen, speciellt sedan vi fick Melker eftersom jag vill skapa egna traditioner tillsammans med honom. Igår kväll (sent hemkommen efter en kväll med kollegorna på Boulebar på Surbrunnsgatan) började jag på årets lista.

Mat & Dryck

Glögg i glasflaskor med fina etiketter

Årets julsnaps i glasflaska med fina etiketter

Saffransbiscotti & Kardemummabiscotti


Fest
Glöggmingel för goda vänner (om inte Henric gör tradition av förra årets succé)


Pyssel med Melker

Snöflingor

Tändsticksaskar med julmotiv

Pappers och godisstrutar till granen


Eget pyssel

Vika pappersstjärnor

Blommor
Mosshjärta till ytterdörren
Ett arrangemang liknande det på bilden från BoBedre (fotograf Martin Sølyst/Erik Bjørn og kompagni)

För att få lite ytterligare inspiration innan jag fortsätter att fylla på listan så tänkte jag skicka ut en frivillig utmaning till er gulliga läsare: Hur ser din lista med julförberedelser ut? Skriv i kommentarslistan eller i bloggen och meddela mig om du vill anta utmaningen.


Kommentarer
Postat av: Antis

Åh... jag har verkligen letat efter ett recept på just saffransbiscotti... skulle du vilja dela med dig är du rar? Kram!

2008-11-05 @ 20:42:57
URL: http://hjulfrun.blogg.se/
Postat av: Malin Inspiration & design

Låter som en mysig pyssellista. :) Bra med listor, då glömmer man inte lika lätt. :) Jag älskar det där mossarrangemanget, så fint! Själv har jag pysslat med lite mossa häromdagen, fast inte lika avancerat. :)



Ha det gott! Kram Malin





2008-11-06 @ 21:48:33
Postat av: Nilla

Jag är mycket för listor. ;-)

Vad som sedan blir av är en annan femma...

Min lista finns här:

http://tankebubblor.blogg.se/2008/november/julplaneringslistan.html

2008-11-09 @ 10:44:49
URL: http://tankebubblor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0