Tema: Modern jul

I grund och botten gillar jag nästa alla inredningsstilar; new england, minimalism, asiatiskt, klassiskt skandinaviskt och lantligt vitt. Här hemma försöker vi dock hålla oss till den lite mer moderna stilen med raka linjer, lite grejer och på senare tid även med några inslag av retro då det passar vårt hus från 70-talet plus att vi gillar formspråket. Egentligen drömmer jag om flera olika boenden som jag kan inreda i olika stilar men det är som sagt bara en dröm och just nu trivs vi bra med vårt hus och vår valda stil.

December är den enda perioden på året som jag verkligen tillåter mig att frossa i dekorationer. Då får det gärna vara ett överflöd av tomtar. ljusstakar, stjärnor, julblommor mm.  Men jag har märkt att det är svårt att hitta snygga och lite mer moderna juldekorationer (även om det är betyligt lättare att hitta nu än för bara några år sedan). Hos West Elm hittade jag i varje fall den här moderna julstrumpan som jag tycker är grymt snygg och lagom poppig. Den får höga stilpoäng av mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0