Adventstid

Idag vaknade jag 10.45 av att Fia ringde. Jag minns att Melker gjorde ett försök att få upp mig ur sängen. Hans säng för övrigt där jag avslutar de flesta nätters sömn nu för tiden sedan jag ledsnat på att trängas med Melker som är som silvertejp mot huden från klockan tre och framåt 98 nätter av 100. Jag minns vidare att han fick ett bryskt avfärdande, så pass byrskt att han faktiskt gick på sin pappa istället - något som händer 2 gånger av 100.

Anledningen till min medvetslöshet var att jag, sent igår kväll precis innan läggdags, såg detta inlägg och det slutade med att jag fastnade i denna till klockan tre i natt. Jag ska definitivt läsa den nya boken och bilda mig en egen uppfattning men om det stämmer det som sägs (och mycket tyder faktiskt på det) är det inte utan att jag känner mig grundligt lurad av författaren av, och huvudrollsinnehavaren i, Gömda och Asyl.
Nåväl, efter sen frukost pysslade vi lite här hemma. Jag sprang runt och plockade lite, Melker var hos grannarna och lekte och älsklingen skruvade upp skåp i garaget. Efter en sen lunch blev det en sväng ner till Trosas julmarknad för att få lite julstämning. Vi köpte inget speciellt - var bara in på sportis och köpte nya innefotbollskor och en ny mössa till lilleman. Efteråt lockade Fia (som legat sjuk hela helgen var socialt utsvulten och lät sin frustration gå ut över familjen :-)) hem oss på glögg och lussekatter. Ikväll har vi ätit pepparbiff och en god sallad och efter badet med pappa har Melker och jag läst julsagor.

Bildtext: Ovan är en bild från vårt adventspimpade vardagsrum. Sofforna heter Coffee  och kommer från Mio. I sofforna hittar du filten Egg från Ceannis och Formodesign samt kuddar från Bolagret. Soffbordet heter Occa och kommer från BoConcept och på det står det sex röda ljusstakar från Lagerhaus. I fönstret hänger de nya gardinerna från Village och på fönsterbrädan hittar du tre hysasintvaser och en lampa från Åhléns samt ett ljushus från N A Svensson i Nyköping. På väggen: Isas illustration Funkisstad, &-tecken från Perlan Living, M-tecken från Kajsas Busfröt och T-tecken från Village.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0