Trosametet 2008

Jag ligger efter. Jag har egentligen mycket att blogga om men det kräver sin tid vid datorn och just nu är jag helst ute alla dygnets vakna timmar. Men jag ska försöka jobba ikapp. Vi har i varje fall haft ett långt och härligt veckoslut. På valborgsmässoafton jobbade jag halvdag och som planerat hälsade vi våren välkommen på kvällen i goda vänners lag. Framåt åttatiden trotsade vi det regniga vädret och promenerade ner till torget lagom för att höra Annika Lantz avsluta sitt vårtal och följa med i fackeltåget mot den stora rishögen. Efter några varmkorv och en hel del huttrande promenerade vi hem och avslutade kvällen med kaffe och päronkonjak så som brukligt.
image436
Dagen efter, 1 maj och Kristihimmelfärdsdag, var det återigen dags för det traditionsenliga Trosametet. Vi och ytterligare fyra kompisfamiljer ställde upp i barnklassen ivrigt påhejade av diverse far- och morföräldrar. Det nappade ganska dåligt och trots att vi inte tog någon pallplacering i år var humöret var på topp och vi hade en mysig förmiddag. Efter prisutdelningen åkte vi hem till oss och lagade Citronkyckling med oliver till alla 16 personer. Rackarns trevligt. Jag har sagt det förut. Jag säger det igen. Vi har grymma vänner!

Kommentarer
Postat av: Emma

Hej jag skulle behöva hjälp med vad man tycker om att läsa!

2008-05-04 @ 22:36:55
URL: http://emmasordal.blogg.se
Postat av: Fanny

Godnatt!

2008-05-04 @ 22:49:24
URL: http://www.faaanys.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0