Nyårsafton 2007

image285

Ikväll är vi trötta och lyckliga efter en mycket lyckad och trevlig nyårskväll. Det blev som jag förutspått en perfekt kväll med jättegod mat och dryck, bästa möjliga sällskap och i en underbar miljö. Om vi börjar med maten. Eva satte nivån med mousserande vin och 4+3 sorters snittar (4 till vuxna och 3 till barnen). Vuxensnittarna bestod av tunnbrödsrullar med lax och avocado respektive skaldjursröra, krustader med musslor och någon god röra samt crostini med brieost, ruccula och honung. Mums. Torbjörn och jag bjöd på het skaldjurssoppa med musslor, kräftstjärtar och chili- och vitlöksmarinerade tigerräkor. Anna-Carin och Fredrik stod för varmrätten och bjöd på Sjötunga Walevska. Och slutligen bjöd Marita och Kenneth på citrusmarängpaj med hallonsås. Behöver jag säga att allt smakade underbart?

Under kvällen bjöds vi också på förstklassig underhållning. Julia och Melker inledde med ett egenkomponerat musikframträdanden och efter det fick vi se "Fredde Trollkarl" in action. Jag säger bara: Tobbe Trollkarl, släng dig i väggen!

Miljön var Fredrik och Anna-Carins nybyggda och underbart vackra hus i två plan och nyfunkiskstil med stora öppna ytor och fina, stora ljusinsläpp. (När jag har samlat lite mer mod till mig ska jag be att få göra ett hemma-hos reportage för bloggen!). Eftersom huset ligger på en höjd hade vi perfekt utsikt från balkongen över stans alla fyrverkerier. Barnen fick vi i säng vid 00.30, förutom minstingen Wille som nog kom i säng runt 21.30. Fredrik, Torbjörn och jag var sist i säng runt 04.30.

Trötta men lyckliga har vi idag sovit länge, gått en promenad, ätit pizza, slappat och hjälpt Eva komma igång med sin nya dator. I övrigt har vi inte gjort något vettigt, och det har varit alldeles... alldeles underbart.

Kommentarer
Postat av: Marie

Det låter verkligen som en lyckad kväll! Ha ett underbart 2008!

2008-01-01 @ 21:26:17
URL: http://marie1982.blogg.se
Postat av: Perlan

Hej Hopp!
Kikar in och ser vad du har för dig så här på det nya året! :)
kram och God fortsättning såklart!

2008-01-02 @ 16:55:46
URL: http://www.perlan.org
Postat av: AC

God mat och goda vänner=lyckat koncept, tack för att Ni finns som våra vänner. F kommenterade efter att Ni idag lämnat oss att jag inte var rak i min kommunikation, självklart får du göra hemma-hos repotage hos oss, vi känner oss hedrade, vi älskar vårt nya hus, men det är ju alltid kul att höra från någon annan att det blivit fint.

2008-01-03 @ 22:22:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0