Nytt ljus i vårt hus

Lagom till mammas och min myshelg åkte jag förstås på en rejäl förkylning, mamma var också lite krasslig så det blev väl inte riktigt så som vi hade tänkt oss men vi har haft en kanonhelg i varje fall. I fredags åkte vi till Ullared som planerat med några stopp på vägen, bl a besökte vi Hämta där jag fyndade en jättefin ljusslinga med snöflingor. Den hänger numera runt sovrumsfönstret och lyser så vackert.
Väl framme i Ullared gjorde vi en hel del fynd, bl a inhandlade jag ett gäng julklappar till Melker. T ex fick klassiska spel som Fia med knuff, Råttfällan och Den försvunna diamanten följa med hem liksom nyttosaker som nya cykellampor, två pannlampor till pulkabacken - en till Melker och en till en kompis, två par handskar, två tröjor och så förstås några actionfigurer som står överst på önskelistan tillsammans med ett Lego Star Wars rymdskepp för 6 000 kr! Det sistnämnda blir det inte. Där har tomten och jag nått en överenskommelse. På inredningssidan föll inte helgens utbud mig i smaken och jag fick bara med mig ett par likadana panelgardiner som jag köpte på Mio för 600 kr. Denna gång gav jag 120 kr för. Dessutom fick tre ljuskulor följa med hem, vilka nu hänger i vardagsrumsfönstren.
Efter en natt på motellet for vi hemåt på lördagen med ett stopp i Älvsered och i Jönköping för IKEA. Precis som Frida har jag fastnat för den fina mönsterkollektionen Kallt av Edholm & Ullenius varpå tre rullar presentpapper och presentpåsarna fick följa med hem, liksom lite tyg som ska bli baksidan på mitt nya syprojekt - ett överkast till Melkers säng. Helgen avslutades på bästa möjliga sätt med en helkroppsmassage samt plock och färgning av bryn och fransar, ångbastu och jacuzzi. Härligt. Både mamma och jag konstaterade att detta borde vi göra oftare så nu hoppas vi båda på att det ska bli en tradition.

Kommentarer
Postat av: Karin

Oj så fina, fina foton!

2008-12-10 @ 19:57:40
URL: http://hemochliv.blogg.se/
Postat av: || p e r l a n

Gud så mysig belysning! Älskar ljusslingor av alla de sorter.. Det blir ju så mysigt när de är tända! :)

kram

2008-12-14 @ 17:10:12
URL: http://www.perlan.org

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0