Tradera, pubquiz och sorg

image413Idag har jag vunnit min första Tradera-aktion. Det blev en helt ny Alvar Aalto vas i kartong från Iittala till det facila priset av 100 kr. Vilket fynd!

Tidigare har jag aldrig tagit mig tiden att sätta mig in i hur det fungerar. Jag har också sett framför mig att när auktionen ska avslutas (vid en tid som man inte väljer själv) så måste man bevaka den hela tiden. Men genom att ange ditt eget maxpris så sköter Tradera budgivning automatiskt åt dig. Mycket smidigt!

I övrigt har det varit lugnt på bloggen ett par dagar. En av förklaringarna är att några av våra godaste vänner går igenom en allvarlig kris just nu, vilket även har en stark inverkan på Tobbes och mitt liv och hur vi mår just nu. Så bl a på grund av detta har det bara blivit 4-5 timmars sömn per natt de senaste dagarna och det känns. I onsdags träffade jag en av dessa vänner och förhoppningsvis kunde jag lyssna, trösta och stötta lite grann i allt kaos. A och T, ni ska veta att vi tänker på er hela tiden!

Igår kväll hade vi en social gruppaktivitet på jobbet. Efter en uppdatering om arbetet med att ta fram de nya trafikpolitiska målen och en genomgång av verksamhetsplanen åkte vi till Southside, en irlänsk pub vid Zinkensdamm, käkade lite mat och deltog i ett pubquiz. Det var jättetrevligt. Vi har verkligen en superbra arbetsgrupp. I morgon kommer goda vänner på middag. Det var länge sedan vi sågs så det ska bli mysigt. Hoppas du också får en trevlig helg. Kram, kram.


Kommentarer
Postat av: detsvartataket

Grattis till fyndet! Det är alltid kul att fynda!Inte kul när vänner inte mår bra..

Trevlig helg!

2008-04-12 @ 11:13:35
URL: http://detsvartataket.blogspot.com
Postat av: Malin

Skickar över en stor tröstande kram till er! Vet själv hur det är när det känns tungt. :S Hoppas det känns bättre snart. :)

2008-04-13 @ 14:15:47
URL: http://inspirationsdesign.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0