På trädgårdsfronten: Litet nytt!

Igår var det stiljte här på bloggen. Jag var nämligen med Fia på modevisning. Varje vår och höst visar Skostället och Lady M vårens och höstens nyheter på Stadshotellet här i Trosa. Kvällen inleddes med ett glas vin i baren i väntan på insläpp. Klockan sju slog portarna upp och vi fick ta plats i salongen för att inta en laxtallrik och ytterligare ett glas vin. Efter middagen bjöds vi på lite underhållning följt av en personlig modevisning där modellerna avslutar sin tur på catwalken med att ta av sig skorna för att visa upp dem och publiken får känna på kvaliteten på kläderna. Igår fick vi dessutom lära oss att det numera kan vara hål inuti baddräkten och att det är meningen att man "ska stoppa in tuttarna där". Härligt anspråkslös och befriande. Under hela kvällen lottas det ut priser och igår vann både Fia och jag var sin röd finstickad tröja från Sandwich. Våra nummer 41 och 42 blev dragna precis efter varandra och vi fick samma pris. Det skrattade vi gott åt!

Men nu till något helt annat. Jag tänkte visa lite resultat av helgens ansträngningar. I lördags for vi nämligen iväg för att handla dynor till våra utemöbler och med hem följde även två odlingslådor, sex trästolpar och en burk svart färg. Och här kan ni se resultatet och mitt bidrag till veckans tisdagstema fyrkantigt.

image433

image434

Kommentarer
Postat av: Perlan

Halloj!
Kikar in en kortis innan alla 'måsten' ska utföras idag! :)

Hoppas du får en riktigt skön valborgshelg nu!!
kram ♥

2008-04-30 @ 09:21:54
URL: http://www.perlan.org
Postat av: Tina på Peppar och Vanilj

Jag skulle vilja se mer av de svarta stolparna...verkade spännande ;D



Ha det gott!/Tina

2008-10-10 @ 17:39:03
URL: http://www.pepparochvanilj.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0