På rymmen

image186
Födelsedagen har jag tillbringat här hemma med en febersjuk men pigg Melker. Vid mellis fick Melker för sig att han skulle prova att ha lite strösselblommor i filmjölken. Jag sade bestämt ifrån och därmed var konflikten ett faktum:

Melker (sur och trumpen): ...då rymmer jag hemifrån.
Mamma: Vart ska du rymma då?
Melker: Till Stockholm.
Mamma: Hmmm. Vart ska du bo då?
Melker: Det säger jag inte!
Mamma: Men vem ska betala hyra, laga mat och se till så att du kommer till dagis i tid?
Melker: Jag ska skaffa en tjej!

Efter det skrattade vi ihop i tio minuter. Älskade, underbara unge!

Kommentarer
Postat av: Ingela

Haha, underbar konversation!
Jag hittade till din blogg för några dagar sen och gillade det jag fann.. så nu har jag lagt ut en link hit från min egen sida, hoppas att det är ok!?
Titta gärna in hos mig en sväng! Ha en fin kväll.

2007-09-27 @ 22:43:53
URL: http://allispretty.blogspot.com
Postat av: Marika på Odlingspyssel

Oh vilket roligt svar! Barn är så härliga :)

2007-10-03 @ 06:22:45
URL: http://odlingspyssel.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0