En kändis

image159
I Katrineholm där jag är född och uppvuxen, duggar det inte precis tätt med kändisar (årets understatement). En gång intervjuade jag Göran Persson för vår skoltidning på högstadiet. På den tiden var han kommunalråd i kommunen och var ju inte ens känd i någon nationell bemärkelse! Nåväl, på grund av den totala avsaknaden av kändisar under hela min uppväxt, imponeras jag idag djupt när jag ser kända män och kvinnor. Tyvärr händer det inte ofta, för att inte säga aldrig. Jag ser dem liksom inte, för jag tittar liksom inte. Jag är oftast i min egen lilla bubbla liksom, om du förstår vad jag menar liksom. Men om jag mot förmodan skulle se någon så låtsas jag (som den svensk jag är) inte om att jag faktiskt har sett honom eller henne. Så lågt sjunker jag inte!

Nåväl, idag såg jag i varje fall min första kändis sedan jag började jobba i Stockholm (i måndags). Jag upptäckte honom naturligtvis inte själv. Som sagt det händer ju inte. Istället var det min rara jobbarkompis Pia som tipsade att det hände saker på Söderstadion. Och minsann är inte den där lilla pricken i mitten Gert Fylking?! ... Va?.... Jovisst, han har den rosa träningsoverallen på sig!

Nu kunde ju historien ha slutat där, men efter arbetsdagens slut när jag, med ganska liten marginal till tåget skulle gå från Centralstationen, gick ut genom byggnaden på väg mot T-banan, så satt han där. Gert alltså. Helt ensam. Med helt normala kläder på sig och pratade tyst i en mobiltelefon. Två tankar slog mig under en mikrosekund. 1. Kan Gert prata TYST i en mobiltelefon? Hela situationen kändes liksom absurd. Något var liksom fel. Och 2. Ska jag (med tanke på att jag tagit de båda ovanstående bilderna tidigare på dagen) ta upp min mobiltelefon och ta ett kort på honom (självklart i smyg, för jag vågar ju inte fråga). Men som den svensk jag är så låtsades jag som ingenting utan skyndade bara vidare mot Gullmarsplans för dagen solbestänkta T-baneperrong.  

Kommentarer
Postat av: Vicky

Hihi...vad rolig du är :) Snygg färg på träningsoverallen ;) och vad häftigt att du intervjuat Göran Persson!
Har också sett Gert några gånger och varje gång på södermalm någon stans, han bor och jobbar ju där:)
Har sett riktigt
många kändisar faktiskt, jobbade på NK fram tills jag fick barn och där är det rätt kändis tätt. Riktigt skoj att se och prata med dom i verkligheten :)
Ha en bra dag Bodil!
KRAM

2007-09-06 @ 08:07:28
URL: http://tvillingmamma.blogg.se
Postat av: Pernilla

haha vad rolig du är.. Det är klart du skulle tagit ett litet smygfoto till på honom! :)
kram

2007-09-06 @ 13:21:04
URL: http://www.perlan.org
Postat av: Fia

Ohh va roligt........
Som du vet och många med dej så ÄLSKAR jag kändisar, hihi blir så när man bor i en håla. Så nu Bodil kanske du verkligen vill ärva mina Hänt Extras och Sv damtidning varje vecka??!!

2007-09-06 @ 13:48:29
Postat av: Tagejohanna

I am really impressed!!

2009-03-11 @ 08:00:13
URL: http://tagejohanna.myblog.es

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0