Yiipii! Vi har valt tapet

image222
Bild: Okänt

Ni kommer kanske ihåg att jag gjort en efterlysning om tapeten på ovanstående bild. I lördags när vi var på Måleributiken sa älsklingen sitt och därmed var ljusblå tapet helt uteslutet. Efteråt har vi pratat ihop oss och kommit överens om att vi ska ha en ljusgrå eller mellangrå tapet, gärna med lite silvriga inslag. Så nu har jag gått runt och hoppats på att, om jag väl hittar ovanstående tapet,  att den ska finnas i grått också

Igår hittade jag tapeten. Och som vanligt fick jag tipset av en annan bloggkompis, nämligen Malin som har Familjen Carlssons renoveringsblogg. I måndags gjorde Malin ett inlägg där hon tipsade om Engelska tapetmagasinet. Och där, efter lite letande, dyker den upp - Briar av Clarissa Hulse. Dyr förstås (som allt annat jag fastnar för) 750 kr/rullen, men ändå. Jag hade hittat den! Men lyckan blev kortvarig - Briar finns inte i grått. Suck. 

Men historien får i varje fall ett lyckligt slut. För idag när jag som vanligt tjuvläser glossiga magasin (i detta fall Bo Bedre) på Presstop på Centralstationen i väntan på tåget så hittar jag den. Den perfekta tapeten. Den heter Brich Leaves och kollektionen heter Nordic leaves och produceras av Fiona-walldesign/Tapet-Café. Svenska återförsäljare är Flügger Färg-butikerna så imorgon blir det ett samtal till Flügger Färg i Gnesta. Yiipiii.

image223

Bilder: Bo Bedre och Fiona-walldesign/Tapet-Café

Kommentarer
Postat av: tina

Jättesnygg!!!
kram!

2007-10-31 @ 13:04:59
URL: http://tinaminastina.blogg.se
Postat av: Malin

Vad kul att du hittade din tapet till slut:) Jättefin är den! Cool den bli i ljuset från fönstret också:) Kram!

2007-10-31 @ 13:25:09
URL: http://carlssonkarlsson.blogg.se
Postat av: Designtjejen

Åh.. vilka underbara tapeter dom hade! Den här var ju ur-läcker! Jag gör ett litet inlägg om tapterna på bloggen och säger att jag hittade dom hos dig. Hoppas att det är ok?!
Kram

2007-10-31 @ 20:14:41
URL: http://designtjejen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0