Slapp helg

Tjoho. Hoppas ni haft en lång och skön helg. Det börjar bli en tradition att jag tar bloggledigt fredag och lördag. Det är oplanerat varje gång men det är liksom alltid fullt upp på helgerna så det finns inte så mycket tid över till bloggande.

Eftersom både Tobba och jag var på annan ort i arbete under torsdag och fredag var Melker hos mormor och morfar i Katrineholm. På fredagkvällen strålade vi samman där och åt skaldjur tillsammans med Tobbas föräldrar. Det var mysigt men jag gjorde en tidig sorti med kraftig huvudvärk.

På lördagförmiddagen gick vi en sväng i Katrineholms affärer på jakt efter skjortor till Tobba och läderstövlar till mig. Tobba hittade en snygg svart Dahlin skjorta men jag kom hem utan nya stövlar. (Jag är som vanligt för sent ute. Istället får jag stanna kvar en dag i Stockholm i veckan och fortsätta mitt letande där.) På eftermiddagen gick morfar, Melker och jag till en stor och rolig lekpark alldeles i närheten. Med kameran i högsta hugg förevigade jag den upplevelsen.

image211
På kvällen åkte vi till Flen för att hälsa på goda vänner: Anders, Tina, Love och Molly. Anders bror med familj var också där och en kusin till Love och Molly och hennes pojkvän. Vi åt pizza och hade jättetrevligt. Vid tolvtiden bröt vi upp och jag körde hem till Trosa.

Idag har vi mest slappat. Melker och jag åkte till Mio i Nyköping för att hämta vårt nya soffbord, bara för att upptäcka att de beställt ett bord i valnöt istället för vitlack. Så det var bara att vända hem tomhänta. Så tröttsamt. De skulle ringa imorgon och meddela när vi kan få det. Denna gång får det hemkört. Det är väl det minsta man kan begära. Frågan är nu hur de tänker kompensera oss?!

Tobba har jobbat större delen av dagen, plockat undan trädgårdsmöblerna och klippt gräsmattan för sista gången denna säsong. Melker har lekt med Wilmer, badat och tittat på sista F1 loppet (Grattis Kimi och Finland). Själv har jag läst ut "Den döende dandyn" av Mari Jungstedt och ramat in lite bilder. Nu laddar vi för en ny arbetsvecka.

Kommentarer
Postat av: Jill

Fina bilder!
Vad trist att de hade klantat sig med soffbordet. Hoppas ni får det rätta bordet snart! Inte kul att behöva vänta extra länge ju...

2007-10-22 @ 12:40:10
URL: http://seadra.blogg.se
Postat av: Perlan

Oj vilka härliga bilder!
men du.. vad tröttsamt med soffbordet.. Man hade ju gråtit blod nästan.. Så tråkigt när man sett fram emot något och det blir fel!
Hoppas Ni får hem det snabbt som ögat nu!

kram

2007-10-22 @ 15:30:37
URL: http://www.perlan.org
Postat av: Nilla

Vilka härliga bilder!
Tänk att hösten kan var så fin.

2007-10-22 @ 18:13:06
URL: http://tankebubblor.blogg.se
Postat av: Malin

Å va mysigt! De lekparken känner man igen, där har man tillbringat många långa dagar:)och bäst var just slänggungan som Melker slänger sig på medans du tar bild in action:)
Kram

2007-10-25 @ 19:48:47
Postat av: Anonym

Jill, Perlan och Nilla: Tack. Jag älskar att fotografer, men den här årstiden är det ju hopplöst. Mörkt när man åker till jobbet och mörkt när man kommer hem och hur kul är det att fota på jobbet? Imorgon kan jag åtminstone glädja mig åt att soffbordet levereras. Tack för era kommentarer. Kram till er alla.

Malin: Mmmm, den har alltid varit den bästa lekplatsen i K-holm och linbanan är den självklara favoriten. Kul att vi funnit varandra i bloggsfären. Många varma höstkramar till dig från mig.

2007-10-25 @ 21:21:08
Postat av: Nikolaikathrine

Hi! Your website is really interesting! I like it!

2008-09-12 @ 14:53:50
URL: http://nikolaikathrine.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0