Helgrapport och VAB igen

Historien upprepar sig. För inte alltför länge sedan hade jag ett inlägg som hette just Helgrapport och VAB. Nu är det dags igen. Imorgon är det min tur att vara hemma med Melker då han är förkyld och har fått en öroninflamation. I natt hade han så ont stackarn. Han sov 20 minuter, vaknade och grät i 20 minuter, sov 20 minuter osv i flera timmar. Stackars liten. Vid halv tre somnade jag och kvart över fyra ringde klockan eftersom jag lovat skjutsa mina svärföräldrar till Arlanda vid 5-tiden (de ska till Cypern i 45 dagar!). Så ikväll är jag lite småtrött...

Jag tänkte i varje fall orka med att berätta lite om helgens upptåg. I fredags åkte vi till Linköping för att hälsa på och sova över hos min bror med familj. Som vanligt bjöds vi på underbar mat och andra godsaker. Noah (min brorson) växer så det knackar. Han ser ut som en liten sumo med några bilringar på varje lår. Han är så himla söt. Här poserar kusinerna i soffan: 
image233

På lördag eftermiddag åkte vi till några mattbutiker samt till Mio i både Linköping och Norrköping för att leta matta till allrummet. Men utan resultat. På vägen hem konstaterade vi att ingen av oss kände för att åka hem och dega i soffan så vi ringde till Tobias, Sara och Elvira och frågade om vi fick komma och våldgästa dem. De bjöd på potatisgratäng, rostbiff och rödvinsås. De håller på och renoverar ett mysigt gammalt parhus. Jag måste göra hemma-hos-reportage därifrån någon gång (om jag får). De är verkligen jätteduktiga och har fått det jättefint även om det återstår en hel del arbete.

I går höll vi på och fixade lite här hemma, bl a satte vi upp kontaktplast på kaklet i köket och fixade lite i gästrummet. Jag bakade lite och sedan kom svärföräldrarna på eftermiddagen. Melker lekte med Wilmer och spelade Lego Star Wars på PS2. Med andra ord, en helt vanlig söndag hemma hos familjen Unnebäck-Sandén.

Kommentarer
Postat av: Malin

Så grymt söta! :)
Kram

2007-11-06 @ 15:23:57
URL: http://midsommarblomster.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0