Tisdagstema - Siffror

233012-54

Veckans tisdagstema var siffror. Här kommer mitt bidrag en dag för sent. Varje vår bjuds stolta och entusiastiska föräldrar in till vernissage på dagis. Som sig bör bjuds det på snittar och bubbel (i detta fall cider). I år missade jag attraktionen men fick möjlighet att se utställningen några dagar senare. Jag blir lika imponerad varje år, dels av barnen som har sådan fantasi och skaparkraft, dels av dagisfröknarna som är så engagerade och uthålliga.

Idag fick vi ta hem Melkers alster som vi genast satte upp på en av kontorets för övrigt jättetråkiga väggar. Där hängde redan 7 verk av familjens stora konstnär, men idag utökades alltså samlingen med ytterligare 6 konstverk. 6+7=Ett galleri. Ja, nu har vi faktiskt ett eget galleri.

PS! Spana in tulpanen, pirayan och Kranis. Visst har han talang, min lilla gullunge?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0