Terrorist, javisst

Ikväll har jag varit lite sur. Anledningarna är framförallt två. 1) Jag befinner mig återigen i Halmstad på jobb. Tåget in till Göteborg blev drygt 25 minuter försenat eftersom ett godståg spårade ur förra veckan och det endast fanns ett spår in till Göteborg. Innan jag var framme i Halmstad var jag mer än 1 h 45 minuter sen. Informationen från diverse tågvärdar utmed resan var minst sagt grymt dålig och ibland direkt missvisande. Eftersom jag är van tågresenär så är jag ganska tolerant men ikväll har jag laddat ner en reklamationsblankett och ska för första gången utnyttja SJs restidsgaranti. Det ska bli kul och se hur de tänker kompensera mig.

2) Väl framme checkar jag återigen in på Grand hotell eftersom universitetet har bra rabatt där och jag var nöjd efter den senaste vistelsen. När jag öppnar dörren till hotellrummet, trött och arg efter en lång resa, fast förvissad om att få ett vackert nyrenoverat hotellrum stiger jag in ett grönt, rostrött och solgult hotellrum à la tidigt nittiotal. Nej. Jag packade upp mina grejer och tog upp datorn för att jobba en stund. Men så ringde jag ner till receptionen och förklarade att jag minsann valt att komma tillbaka mycket tack vara de fina rummen. Som tur var fanns det ett fint rum till mig så jag flyttade dit.

Jag är inte typen som klagar. Jag är ganska konflikträdd och har en hög toleranströskel av den anledningen att jag inte gillar att vara arg och upprörd. Jag använder hellre den energin som går åt  till något postivt.  Forskningslitteraturen om kundklagomål beskriver att det finns en kategori av kunder som alltid klagar på allting och alltid utnyttjar möjligheterna att klaga. De kallas terrorister. Idag känner jag mig som en terrorist.

image62


Bilder från Norstedts samt Prisma

Jag är också sur för ytterligare en sak. Jag är redan klar med "Luftslottet som sprängdes" av Steig Larsson... och det var den sista i Millenium-serien. Eftersom jag följt Lisbet Salanders öden och äventyr och vet vad som hände henne är jag nu rädd för att jag också står under SÄPOs bevakning med anledning av rubriken på detta inlägg ;-).

Vilka fantastiskt bra böcker han skrivit. Steig Larsson. Om du inte redan gjort det, läs hans böcker. Vilket slöseri att han fick lämna jordelivet så långt i förtid. 

Något som däremot gjorde mig glad nu ikväll var en annan bokupplevelse. Äntligen tog jag mig lite tid att bläddra lite i boken "Trädgårdsdesign för alla". Vilka fina och inspirerande bilder! Det finns verkligen något för alla stilar och smaker. Jag återkommer med mina favoritbilder från boken. Nu måste jag få lite skönhetssömn. Imorgon måste jag vara alert.

PS! Tack för alla gulliga kommentarer till föregående inlägg. Fortsättningen om allrummet följer. Nästa gång ska jag visa bilder på hur det ser ut IRL, dvs i nuvarande skick.


Kommentarer
Postat av: Angelica

Jag fick hela biljettvärdet åter av SJ när det kom försenat, någon hade hoppat framför tåget. Så hemskt då jag tänker på det...

2007-06-01 @ 08:23:43
URL: http://angelicas.webblogg.se
Postat av: Karin

Jag är inte heller den som brukar klaga. Men ibland så kan det som rinna över och man tänder till. Skulle också vilja läsa Stieg Larssons böcker. Får bli mitt "sommarprojekt"!

2007-06-01 @ 10:14:14
URL: http://hemochliv.blogg.se
Postat av: Pernilla

Du din lilla terrorist! hahahaha..
Jag är med sån som aldrig brukar klaga, inte högljutt iallafall och tycker inte om att ta konflikter heller..
Men ibland blir det bara för mycket! Tycker det var modigt gjort att säga ifrån! :)
Fredagskram!!!

2007-06-01 @ 10:48:20
URL: http://www.perlan.org
Postat av: Stålis

Bravo Bodil, se det som att du ger SJ och hotellet en chans att reparera och lära!!
Själv är jag lite av expert på att klaga som kund... Min sambo kallar mig "hantverkarnas skräck" efter ha varit med när jag nagelfart, dömt ut och begärt justeringar på diverse hantverkares arbeten i huset... fast jag är inte direkt arg eller otrevlig, jag vill bara ha valuta för mina pengar.
Kram
Stålis

2007-06-01 @ 13:28:12
Postat av: Carina

hej, första besöket på din blogg. Tråkigt att du fick så dåliga Halmstadvibbar. Jag beklagar å min stads vägnar=) det är ju bedrövligt hur d blir ibland. Men just d där med hotellrummen får man se upp med o alltid säga till om de ´nya´rummen direkt när man bokar, annars hamnar man i rum som inte ett enda dugg liknar något hemsidan...Ibland tror man att man hamnat på ett helt annat hotell - ja du har ju varit ute för d. Har du lust att bli mer trädgårdsinspirerad, så välkommen att kika in på min trädgårdsblogg!/Carina

2008-03-19 @ 22:29:57
URL: http://underplommontradet.tradgardsblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0