Tema Fåtöljer - Gyro

image31
Min nästa favoritfåtölj är kanske en nyhet för några. Den har bara funnits på marknaden ett par, tre år. Gyro produceras av Conform Collection och är enligt mitt tycke starkt inspirerad av Arne Jacobsens Sjuanstol (det är kanske därför jag gillar den så mycket).

Gyro finns att få i flera olika tyger och färgställningar. Den finns också med eller utan armstöd och med ben eller snurrfot. Snurrfoten har en bra funktion, den hittar automatiskt tillbaka till sitt ursprungsläge. Perfekt när det finns barn i huset som älskar att snurra.

Vi provsatt Gyro senast i går på MIO i Kungens Kurva och den är riktigt skön. Vår favorit är den utan armstöd, i svart läder och med snurrfot. Priset för detta utförande var 5 600 kr på MIO, men på Svenska Hem i Nyköping finns samma fåtölj för 4 800 så det kan löna sig att kika runt lite. Om det fanns en fotpall till skulle vi slå till direkt.

Kommentarer
Postat av: Thea

Skönt med snurrfotöljer. Kul mönster!

Ha en bra söndag.

2007-05-06 @ 10:45:48
URL: http://www.theasrum.blogg.se
Postat av: Pernilla

Kikar in och försöker läsa ikapp lite.. Känns som det var evigheter sedan jag bloggade runt.. och så har man bara varit borta över helgen! :D haha...

Ha det gott! Kramen P

2007-05-07 @ 15:45:25
URL: http://www.perlan.org

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0