Tema Disputation: Diplom

image36

Efter att betygskommittén meddelat sitt beslut följde en stund av tal, blom-, diplom- och presentutdelning. På Centrum för tjänsteforskning (CTF) (där jag bedriver min forskning) har vi som tradition att vår forskningsföreståndare får läsa upp ett diplom (som författats av en annan kollega) som tilldelas disputanten. Eftersom de brukar vara ganska svårlästa brukar det locka till en hel del skratt. Mitt diplom löd:

Pro Servus

Nr 023 av 1:a tjänsteklassen

Tilldelas tjänstedoktor Bodil Sandén

Motivering:

Tjänstedoktor Sandén har förtjänstfullt undersökt hur NSD i den nya tänsteekonomins dominerande logik når bortom NPD, BAH och IHIP mha LR, SAS, OCI, CuDIT, SGSD i TWBSS, PLS & OCB. Innovativa insikter från involverade kunder i trånga kabiner, välbeforskade knapptryckarsituationer och temporärt bemannade organisationer, liksom från utvecklade tjänstemän och d:o kvinnor, har i ljuset av stora tjänsteföregångares tidigare tämligen trevande teorier även tydligt visat på värdet av verkligt involverade doktorander.

Vidare har tjänstedoktor Sandén själv som involverad kund med konsumtionsbaserad expertis bidragit till klassisk vinlistsrecitation och vidmakthållen skålningstradition, och på sistone även förtjänstfullt utvidgat den personliga tjänstesektorn till att även innefatta ambitioner att försköna världens ände med virtuella diskussioner och demonstrationer rörande fysiska produkters förmåga att bidra med value-in-hus. 
 

Tjänstefolk och alte Kameraden hyllar tjänstedoktorn och hälsar henne välkommen i tjänstesällskapet! 

Anno MMVII 
Pro stab scientificus Centrum Servicum
Universitas Carolus Rex Civitas  

För den oinvigde kan jag berätta att innehållet i det första stycket i mångt och mycket representerar innehållet i min avhandling (Och ja, alla förkortningarna förekommer i avhandlingen). "Klassisk vinlistsrecitation" syftar på ett tillfälle när jag och några av mina kollegor var på krogen och vi skulle beställa in en flaska vin. Utan att ha sett vinlistan beställde jag in "En flaska Cabernet Sauvignon, inte den som står som nr 2 på listan utan nr 4". Detta imponerade starkt på mitt sällskap och framkallade viss munterhet. Till saken hör att jag varit där två dagar innan med andra goda vänner och då noga studerat vinlistan. "Vidmakthållen skålningstradition" syftar helt enkelt på att jag säkert initierat 75% av samtliga skålar gjorda under min tid på CTF. Betänk då att vi är drygt 50 anställda. "Försköna världens ände" handlar förstås om Trosa som kallas för världens ände. "Med virtuella diskussioner och demonstrationer rörande fysiska produkters förmåga att bidra med value-in-hus" syftar förstås på denna blogg. I avhandlingen skriver jag också om begreppet value-in-use som här blev ersatt med value-in-hus. Fyndigt.  

Markus, som vanligt har du gjort en strålande insats. Tack.

Kommentarer
Postat av: Lindie

Pjuuuhh...det ter sig som rena rama grekiskan för mig;) Gratulerar i alla fall! Förstår att det måste kännas skönt att ha det hela avklarat.

2007-05-14 @ 22:59:45
URL: http://lindielay.blogspot.com
Postat av: Bodil

Lindie: Mmm, jag förstår vad du menar om det där med grektiska. Vi brukar ha ganska roligt när professorn ska läsa upp det. Tack för gratulationen. Det känns faktiskt helt underbart att vara klar men jag skulle gärna göra det igen om jag fick. Hela dagen var helt magisk. Kram

2007-05-14 @ 23:48:46
URL: http://gladjeamnen.blogg.se
Postat av: Tommylene

I love guest books, keep up the good work!

2008-10-13 @ 13:57:58
URL: http://www.enequist.dk/tommylene

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0