En bok för alla

image38

Igår fick jag ett tips som jag tänkte dela med mig av. Igår kväll fick jag ett samtal från min vän T som bor tillsammans med sin familj i New York. Vi pratade mycket och länge om våra familjer och husletande men också om amerikansk politik, sysselsättning och tjänsteforskning. Bland annat kom vi att prata om böcker och filmer för barn och T tipsade om - ett aktiebolag som sedan 1976 och med statligt stöd ger ut och säljer kvalitetslitteratur till barn, ungdomar och vuxna, till oslagbara priser.  Ett bokpaket med 10 böcker för barn upp till 6 år kostar 340 kr, dvs 34 kr per bok! Enligt T är det jättefina böcker och jag funderar på att prova. Har du någon erfarenhet av En bok för alla?

Kommentarer
Postat av: stina

Mysig blogg! Kram Stina

2007-05-15 @ 20:45:13
URL: http://hemmapalandet.blogspot.com
Postat av: Åsa

Hejsan!

En bok för alla är superbra! ABF på de olika orterna brukar sälja böckerna per styck, för typ en tia om de inte delar ut böckerna gratis. Men tyvärr så har det nya styret i Sverige beslutat att ta bort det statliga stödet, så vet inte hur det kommer att bli i framtiden för En bok för alla...

2008-05-05 @ 20:19:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0