Min andra stora kärlek: Torbjörn

233012-63

Det har blivit hög tid att presentera min andra stora kärlek vid sidan om Melker. Och vad passar väl bättre än att göra det en dag som denna, när älsklingen fyller år, 38 närmare bestämt. Torbjörn är smart, vacker och klok. Han är en trygg och stabil person som jag kan luta mig mot när det blåser. Han är grymt ambitiös och lyckas bra med allt han företar sig. Han har mycket bra självförtroende och är en naturlig auktoritet. Han älskar pizza och belgisk öl men får gaser av lök. Han tar stort ansvar för hemmet och är en engagerad pappa. Han gillar att bada i badkaret med Melker och blir galen på mig när jag sprider ut grejer över hela huset. Han delar min passion för inredning och lägger sig i minsta beslut till mitt stora förtret. Han är min bästa vän, pappan till mitt barn och min älskare.

Första gången vi träffades var när jag jobbade extra på Järnvägsgrillen i Katrineholm under gymnasietiden. En sen kväll stack en brunögd kille med glittriga ögon, stora smilgropar och ett stort mellanrum mellan framtänderna in huvudet och sa "Hej älskling". Torbjörn blev en återkommande kund varannan lördag när jag jobbade sent och han tillbringade kvällen med sina kompisar på Stadshotellet. Jag såg alltid fram emot hans besök för han var alltid glad och charmig. Vid något tillfälle sa jag till min jobbarkompis Charlotte att "Honom ska jag gifta mig med någon dag".

Det dröjde ca 1,5 år innan vi träffades ute för första gången. Jag och min goda vän M hade inte åldern inne så på juldagen 1992 plankade vi in på stadshotellet. Vi lämnade jackorna på jobbet, ritade stämplar och lånade garderobsbrickor av äldre vänner som vi viftade med när vi gled förbi vakterna. Det dröjde någon timme innan vi sprang på varandra, men vi tillbringade hela kvällen (och natten!) tillsammans hemma i mitt flickrum på Värmlandsgatan.

På juldagen i år firar vi femton år tillsammans. Som i de flesta relationer har vi haft några motgångar, men vi har alltid kommit ut stärkta tillsammans ur kriserna. Vi har gjort så mycket kul tillsammans, vi har gjort så många fantastiska resor tillsammans och vi har så många fina minnen tillsammans. Och framför allt har vi tillsammans fått världens finaste Melker.

Men vi har mycket kvar att göra och uppleva. Vi har ännu inte renoverat klart vårt första hus, vi har inte förlovat och gift oss, vi har ännu inte byggt vårt drömhus och vi vill ju gärna försöka få ett litet syskon till Melker. Så älskling, jag ser fram emot ytterligare minst femton år tillsammans. Från djupet av mitt hjärta: Ett stort grattis på födelsedagen. Jag älskar dig.

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Ett stort
G R A T T I S till den snygga 38-åringen!! :)
kram

2007-06-01 @ 11:43:13
URL: http://www.perlan.org
Postat av: Vicky

Oj jag blev lite tårögd här...hihi...Vilken härlig man du värkar ha! Låter som ni haft många lyckliga år:)
KRAM

2007-06-01 @ 12:04:50
URL: http://tvillingmamma.blogg.se
Postat av: Anna

Hälsa och säg STORT grattis till Torbjörn!
/Anna

2007-06-01 @ 13:31:00
Postat av: Thea

Stort grattis säger jag med!!
Vad härligt när man känner att man inte tröttnat på dem =), utan att de blir bättre och bättre..
Ha en bra helg!

2007-06-01 @ 18:22:04
URL: http://www.theasrum.blogg.se
Postat av: Torbjörn

Hej och tack för alla grattishälsningar.

2007-06-01 @ 19:39:04
Postat av: tina

Ett stort GRATTIS till Torbjörn!!
Tina :)

2007-06-04 @ 14:50:38
URL: http://tinaminastina.blogg.se
Postat av: Emma

Oj, jag blir ju nästan tårögd. Vilken fin beskrivning. Kram/Emma

2007-06-04 @ 18:53:51
URL: http://emmabo.blogg.se/
Postat av: Marita

Jag minns det som det var i går...tänk att det gått 15 år!
Stort Grattis Tobbe. Kram Marita

2007-06-04 @ 21:35:36
Postat av: Jenny

Tobbe är en riktig snygging med glimten i ögat!

2007-06-05 @ 19:25:35
URL: http://jennyk.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0