Köpenhamn - Inredning

Som tidigare nämnts fick jag i varje fall en eftermiddag till att snabbt som ögat spana in de viktigaste inredningsbutikerna. Här kommer mina favoriter och några bilder därifrån. De är tagna med mobilkameran så kvaliteten är inte de bästa.
image106

Kirk är en av de finaste inredningsbutikerna jag besökt ever. Butiken är belägen i en källarlokal med vitputsade väggar. Hela butiken gick färgerna brunt, svart, silver, vitt och grönt. Om det inte vore för att det krävs mycket saker för att få till den här stilen (och jag har lite svårt för mycket saker, jag är alltför bekväm och vill ha lättstädat) så skulle jag mer än gärna inreda hela huset i denna stil. Ett besök till Kirk rekommenderas varmt.
image105


Illums Bolighus erbjuder all tänkbar skandinavisk design när den är som bäst. Här finns alla åtråvärda danska möbelklassiker och förstås en hel del annat.

image107
Grönlykke erbjuder inredningsdetaljer i regnbågens alla färger. Det är spännande och se hur alla färg- och mösterkombinationer smälter ihop och bildar en finfin helhet. Jag hade lätt kunnat spendera 10 000 kr bara på kuddar. Här är en av mina favoritkuddar av Susanne Schjerning: Velvet A.35. Butiken har också en webshop.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0