Då var vi igång

Efter en vår och försommar utan inomhusprojekt drog vi igår igång operation kontor. Rummet ligger på övervåningen och är tolv kvadratmeter stort och fyrkantigt. Vid fyratiden började vi rensa och tömma rummet. Ett gäng utkast av avhandlingen, ett antal vetenskapliga artiklar (som jag kan utantill vid det här laget) samt ett fåtal böcker fick  åka till återvinningsstationen. Våra Billy fick flytta in i sovrummet och skrivbordet fick flytta ut i allrummet. 23.15 började vi riva tapeter. 23.35 var vi klara. Allt lossnade med blixtens hastighet. Vem har sagt att underarbete är tråkigt? Igår var det i varje fall riktigt kul.

image98

Ikväll har Tobbe spacklat igen ett tjugotal hål och just nu håller han som bäst på att måla taket en första gång. Själv ska jag snart skruva bort alla kontakter. I all renoveringsiver glömde jag att ta förebilder, men utgångspunkten var en vitmålad strukturtapet med rosa bård från 80-talet, ett trist eklaminat på golvet och brunlaserade fönsterkarmar.

Kommentarer
Postat av: Karin

Ska bli kul att se resultatet!

2007-06-25 @ 22:25:55
URL: http://hemochliv.blogg.se
Postat av: Vicky

Åh vad spännande! Här har vi också målat kontoret idag, det är så kul när det händer lite grejor :)
KRAM

2007-06-25 @ 22:59:39
URL: http://tvillingmamma.blogg.se
Postat av: Bodil

Jag lovar att hålla er uppdaterade! Kram, kram

2007-06-27 @ 07:18:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0