Sommartorpet: En summering

image133
Eget collage med bilder från svt.se

Jaha, så har tio veckor gått och precis som utlovat har jag suttit klistrad och sett varje avsnitt. Inte alltid på TVn eftersom det finns så mycket annat att göra på sommarn. Istället har jag (när det passat mig) tittat in på svt.se och sett avsnitten där. Så vad tycker jag om årets upplaga av Sommartorpet? Jag har gillat projektet med en gammal ladugårdsbyggnad. Jag har också gillat Ernsts val av stil. Mina favoriter från programmet ser ni ovan. Jag blev speciellt förtjust i sovrummet med sänggaveln gjord av plåt och ullflanell samt uteplatsen med betongstenar i mjuka former.

Sedan finns det en del saker jag kanske inte uppskattat lika mycket. Framförallt är det produktionen med en massa upprepningar. Jag antar att det är någon kreativ producent som tyckt sig komma på en jättekul idé, men som inte framstår som lika kul när det når tittarna. Jag är också besviken på att man i produktionen inte lägger in längre sekvenser med det färdiga resultatet. När man i serien verkligen ser till att styla miljöerna tycker jag att det är roligt om vi tittare också kan få njuta lite av resultatet. En snabb översiktsbild över det färdiga och stylade resultatet duger inte. Jag vill se mer. Vad tycker du om årets upplaga av sommartorpet?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0