I pergolans skugga - Del 1

233012-15
Nu när uteplatsen på baksidan börjar ta form så kan det riktigt roliga börja: arbetet med att inreda. Grunden i form av utemöbler finns där redan. I fjol köpte vi sex stolar och ett bord i aluminium och hårdträ. I sommar ska vi komplettera med ytterligare ett bord, två stolar, två solsängar och dynor. Jag skulle vilja ha grå dynor men hittills har jag inte sprungit på några. Jag får fortsätta leta.

För att skapa lite mera rumskänsla har jag tänkt hänga upp några våder med vit voile. I taket tänkte jag hänga några vackra marockanska lyktor. I två grå betongkrukor tänkte jag plantera bambu som kommer att prassla rogivande i vinden. På bordet skulle jag vilja lägga några löpare, sydda av tyget Eden från Spira. På dessa skulle jag vilja ställa några vackra ljuskoppar i glas från Village som också fungerar som vas för små snittblommor. De bulliga krukorna i silver från The Urban Garden skulle gärna få flytta hem till mig, liksom det vackra fågelbordet från Trädgårdsrum.

Sent om kvällen när mörkret faller skulle det vara mysigt att tända en ljusslinga. Den med silvriga små nystan (också från The Urban Garden ) eller en slinga med några lanternor från Fröken Knopp skulle bli fint. Eller varför inte ett eldfat från Trädgårdsrum?

Kommentarer
Postat av: Liza

Hej har just hittat hit! Ska också inreda uteplats.. fick många fina tips!!
Kikar in fler gånger!

2007-04-29 @ 21:01:04
URL: http://vardagslycka.blogg.se
Postat av: jenny

Oh,vilka vackra bilder.. Det är så härligt att ha en uteplats. vi har precis gjort iodning vår uteplats men det återstår en hel del..

2007-04-29 @ 21:09:42
URL: http://jennyk.blogg.se
Postat av: Bodil

Hej Liza: Välkommen hit och tack för fin kritik. Nu ska jag surfa och hälsa på dig.

Jenny: Ja, man vill ju bara vara ute hela tiden. Helst i kjol och kortärmat men idag har vi tagit av och på tröjan hela tiden. Så fort solen gått i moln har det blivit kallt. Och i morgon ska det visst bli kallt också, som vanligt på valborg. Vi får krypa närmare majbrasan helt enkelt.

2007-04-29 @ 22:08:55
URL: http://gladjeamnen.blogg.se
Postat av: Pernilla

Men oj så många härliga tips och idéer du delar med dig! :D
Nu blev jag ju riktigt sugen på att tag med vår uteplats som fortfarande är vintertrött och smutsig!
Kramen

2007-04-30 @ 08:58:45
URL: http://www.perlan.org

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0